Kronjyllands Hardballbane “Mikro-sim”
Regelsæt ver. 1.00
Mikro-sim er en måde at få mil-sim elementer ind på en almindelig hardballbane, hvor den almindelige weekendkriger kan være med.
Spillet er opdelt i flere spilblokke.
Våbenkrav
Følgende regler er gældende for alle våben
Våbentype | Joule-grænse | Sik.afst. SEMI | Sik.afst. AUTO | Maks kugler i magasin | Maks magasiner* | Andre krav |
Pistol | 1,21 | 0 meter | 6 meter | 30 | 3 | |
Shotgun | 1,21 | 0 meter | – | 30 | 10 | 1-3 skuds runder |
SMG | 1,21 | 0 meter | 6 meter | 50 | 4 | Kun SMG** |
Riffel | 1,69 | 6 meter | 10 meter | 30 | 4 | |
Semi DMR | 2,25 | 15 meter | – | 20 | 4 | |
DMR | 2,89 | 20 meter | – | 20 | 4 | – 2 kugler i luften ad gangen. – Min. 100 cm. – Kikkertsigte. |
Bolt Action | 4,00 | 30 meter | – | 10 | 4 |
*) Inklusiv det, der er i våbnet
**) SMG defineres som en riffel, der i den virkelig verden bruger .32 ,.45 eller 9mm magasiner og kan skyde fuld-automatisk.
Eksempler er UMP, MP5, vz.61, MP9 m.fl.
Generel spilbeskrivelse
- 2 hold.
- 4 spilblokke af 1 times varighed.
- Efter hver spilblok tælles “point”. Hvert erobret områder giver 1 point.
- Sidste spilblok tæller pointene dobbelt.
- 20 minutters pause mellem spilblokke.
- Flere punkter på banen, der skal erobres.
- Banen har 2 afgrænsede zoner, hvor modstanderholdet ikke må passere. Dette er af hensyn til, at spawn/BSO kan holdes “sikkert” og fri for modstanders kugler.
- Mellem de to zoner er et neutralt område, hvor begge holds spillere må færdes. Det er også her, at punkterne er placeret.
- Genladning i spawn/BSO giver en spawntid-straf på 5 minutter.
- Ved død er der spawntid på 10 minutter.
- Alle spillere starter med 100 livspoint – og et kort, der viser dette i “livs-tasken”.
- Når man er ramt, går man tilbage til sit spawn/BSO og slår først med en 10-sidet terning.
- Terningen har øjnene 00-10-20-30-40-50-60-70-80-90 (00 betyder 100)
- Det tal man slår med terningen er den mængde livs-point man mister.
- Rammer man “00” og man i forvejen har 100 livspoint, tæller dette IKKE som død. Derimod må man slå med terningen igen. Det antal terningen viser får man i EKSTRA liv. Man tager et kort med dette antal livs-point og tilføjer sin livstaske.
- Det vil sige, at man kan ikke dø helt efter første skud.
- Rammer man efter et efterfølgende skud et tal på terningen, der bringer antallet af livs-point ned på 0 eller derunder, er man død, og har en spawntid på 10 minutter. Man skal huske at tage et kort med “100” igen og komme i sin “livs-taske”.
- Der må genlades mens man er død.
- Når du har slået med terningen, forbinder du det område, du blev ramt. Vær så præcis som muligt. Forbindingen skal bestå af minimum 3 omgange med forbinding/gagebind.
- Når du er helt død, nulstilles dine skader, og du kan tage forbindingerne af.
- Terningen har øjnene 00-10-20-30-40-50-60-70-80-90 (00 betyder 100)
- Ønsker du at genlade i forbindelse med at være blevet skudt, og du ikke er helt død, påbegyndes de 5 minutter først EFTER du har slået med terningerne.
- Dine 10 minutters dødstid begynder først EFTER du har slået med terningerne.
- Forlades spillet (dvs man går i safezone) og ønsker at returnere, har dette en straftid på 5 minutter fra det øjeblik man igen er retur i sit eget BSO/spawn. Man må her IKKE nulstille sine livspoint.